Home » Szkolenie » E-202 Efektywna komunikacja i współpraca w zespole

szkolenia

E-202 Efektywna komunikacja i współpraca w zespole

Każda firma potrzebuje z pewnością efektywnych systemów komunikowania się pracowników pomiędzy sobą. Okazuje się, że problem ten możemy rozpatrywać na kilku płaszczyznach: organizacji, zespołów i jednostek. Wzmacniając umiejętności interpersonalne pracowników zespół staję się efektywniejszy, może ze sobą pełniej współpracować, a procesy i procedury wspierają wspólny rozwój.
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom procesów i mechanizmów psychologicznych, którym podlegamy podczas komunikowania się oraz trening technik zwiększających skuteczność komunikacji interpersonalnej ze szczególnym uwzględnieniem relacji pomiędzy współpracownikami

Po szkoleniu uczestnik:

  • uświadomi sobie rolę siebie i swojej komunikacji w budowaniu dobrej współpracy w zespole
  • zwiększy swoją efektywność osobistą oraz wzmocni postawę proaktywną
  • będzie potrafił adekwatnie stosować techniki komunikacyjne decydujące o jego odbiorze przez inne osoby
  • nauczy się technik wspierających jego efektywność w zespole
  • nauczy się kontrolować emocje, które mogą mieć wpływ na jego sposób komunikacji, a przez to na budowanie relacji w zespole
  • otrzyma zestaw technik, które uwolnią napięcia z ciała i umysłu wspierające jego skuteczność, nie tylko komunikacyjną

PROGRAM:

  1. Wprowadzenie do szkolenia
    • określenie zasad wspólnej pracy,
    • przedstawienie celów warsztatu
    • poznanie indywidualnych potrzeb Uczestników szkolenia
  2. Kontrola oddechu na przełamywanie blokad komunikacyjnych
    • technika oddechu centrującego emocje
    • system Mindfulness wspierający komunikację
  3. Warunki efektywności zespołu pracowniczego
  • symulacja biznesowa – doświadczanie komunikacji i pracy zespołowej „Zagadki kryminalne”
  • determinanty skuteczności zespołów
  1. Blokady efektywności w zespołach
  • Diagnoza blokad skuteczności osobistej i zespołowej
  1. Techniki radzenia sobie z blokadami efektywności zespołowej
    • Blokady komunikacyjne – cztery płaszczyzny komunikacji wg  von Thuna – teoria i ćwiczenia komunikacji nadawania i odbierania na właściwym poziomie
    • Blokady związana z realizacją zadań – techniki priorytetyzacji i planowania dnia/tygodnia pracy
    • Blokady emocjonalne – skąd się biorą emocje i jaki mają wpływ na sytuacje komunikacji i współpracy w zespole, techniki kontroli emocji, model Koła Becka – na czym polega zamknięty obieg sterowania emocjami i myśleniem
  1. Kontrola sytuacji w procesie komunikacji i współpracy w zespole
    • brak kontroli i wpływu na sytuację jako przyczyna stresu – koła Coveya
    • techniki radzenia sobie ze stresem sytuacyjnym
  1. Zakończenie szkolenia
    • co ja konkretnie mogę zrobić dla większej efektywności osobistej i zespołu – praca indywidualna każdego Uczestnika szkolenia
    • podsumowanie

Harmonogram: 09.05.2022, godz. 9:00 – 15:30         

Szkolenie poprowadzą:

Małgorzata Kamińska

Wykształcenie – absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Ukończyła także studia podyplomowe „Ocena i rozwój pracowników” w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Sopocie oraz studia podyplomowe “Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi” na WSB w Gdańsku.

Doświadczenie zawodowe: karierę zawodową rozpoczęła od pracy na stanowiskach związanych ze sprzedażą i marketingiem usług. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zarządzaniu kilkuosobowym zespołem pracowników w jednej z największych firm telekomunikacyjnych w Polsce. Ponadto jako Kierownik Sekcji Wsparcia Sprzedaży, a następnie Kierownik Sekcji Treningu zajmowała się obserwacją i organizacją  pracy podległych pracowników oraz działała na rzecz ich rozwoju osobistego i zawodowego. Pracując w największej firmie w Polsce w branży telekomunikacyjnej uczestniczyła w procesie tworzenia pierwszych Call Center o funkcji usługowo – sprzedażowej dbając o prawidłowy transfer wiedzy i rozwój umiejętności pracowników. Od 2006 roku świadczy usługi doradcze w zakresie strategicznego HR. Wspiera organizacje w tworzeniu i implementacji procesów zarządzania zasobami ludzkimi. Prowadzi szkolenia i warsztaty w tym zakresie. Od 2018 roku trener w metodologii on-line i twórca kursów i szkoleń na odległość.

Od 19 lat trener. Obecnie także coach i konsultant w biznesie w obszarze strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi oraz wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku i Gdyni (Katedra Zarządzania).

Certyfikaty – Posiada Certyfikaty Trenerskie I i II stopnia nadane przez Szkołę Specialist and Friends oraz certyfikat Szkoły Trenerów TROP. Jest certyfikowanym coachem narzędzia do profilowania zawodowego Insightfull Profiler 121IP.

Specjalność trenerska – specjalizacją jest szeroko pojęte zarządzanie zasobami ludzkimi. Na poziomie organizacji przygotowuje I prowadzi szkolenia z rekrutacji i selekcji, adaptację pracowników, motywacji i rozwoju, oceniania pracy, tworzenia ścieżek karier. Prowadzi zajęcia głównie z menedżerami z zakresu budowania i zarządzania zespołami pracowniczymi, a także warsztaty rozwoju kompetencji osobistych, takich jak komunikacja interpersonalna, asertywność, zarządzanie sobą w czasie, kreatywność, efektywność osobista I wystąpienia publiczne. Zajmuje się także projektami rozwijającycmi kompetencje sił sprzedaży I obsługi klienta w organizacjach. Szkoli w zakresie obsłigi klienta, obsługi reklamacji, komunikacji budującej relacje. Od kwietnia 2020 roku przeszkoliła ponad 500 osób w formule on-line. Przygotowała program szkoleniowy dla menedżerów jednej z firm rentalowych w sytuacji zmiany systemu na system zdalny. Wspiera menedżerów w oragnizacji pracy zdalnej I proponuje rozwiązania wspierające ich efektywność.

Kluczowi klienci: Orange POLSKA, EMPIK, DTC, Bridgestone, ARYTON, Grupa Kiloutou, Strefa JOB, PMT, Philips Lighting Poland, Bank Spółdzielczy w Iławie, Bank Spółdzielczy w Lubawie, Agencja Rozwoju Pomorza, Centrum Przedsiębiorczości, PPHU ELEKTROHURT, „Excel” Systemy Nawigacyjne, Impel HR, Impex, Indeco Centrum, Leszczyńska Oficyna Wydawnicza, Miden, Odzieżowa Spółdzielnia Inwalidów „WARMIA”, Condohotels Management, Agencja Rozwoju Innowacji, Bialcon, Fundacja Gospodarcza Pro Europa, Invest PBB, KappAhl, Contact Center, Orange Customer Center, Polska Woda, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych, P.R.E.S.C.O., PROFARM, PTK Centertel, SGB-TRANS-LEASING Polskie Towarzystwo Leasingowe, Silny & Salamon, SKOK im. Stefczyka, TYTANIUM Rental, Work Service,  Straż Miejska w Gdańsku, Straż Miejska w Szczecinie,  Vectra , PKP CARGO,  UPS, SOKOŁÓW, HPE8, Urząd Marszałkowski w Gdańsku, Urząd Miasta w Pruszczu Gdańskim, Kiloutou Polska SA, PGNIG, Patrizia ARYTON, Allegro, Totalizator Sportowy, Xella,

Grzegorz Słaba

Doświadczony trener i coach, pedagog sportowy, wykładowca akademicki, ekspert psychofizjologii  stresu i kontroli emocji. Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu oraz Brian Tracy College International. Instruktor Hat-ha Yogi i treningów oddechowych, nauczyciel medytacji i koncentracji ZEN, systemu Mindfulness- M&BSR oraz treningu autogennego Shultza i Jacobsona.

Współtwórca pierwszego w Polsce systemu kontroli emocji i redukcji stresu M&BSR -Mind & Body Stress Reduction – pod kątem pracy z ciałem, psychologią mentalną i treningiem autogennym, bazującym na doświadczeniach i odkryciach naukowych systemów takich jak : YOGA, MINDFULLNES, ZEN, ROLFING oraz systemu redukcji napięcia powięziowego TRE- Trauma Release Exercises.

Przez ostatnie 20 lat realizował projekty szkoleniowe i doradcze dla wielu krajowych i międzynarodowych firm takich jak: IKEA, BRW, KGHM, VOLKSWAGEN GROUP, BNP PARIBAS, AMERICAN EXPRESS, DINERS CLUB, INNOGY, PFLEIDERER, BOSH-SIEMENS, ORIFLAME, DR.OETKER, ABB, CEWE, ŻYWIEC, BWI POLAND, PWPW, TZMO, KIMBALL, JOHNSON CONTROLS, BWI, DNV, RABEN, VECTRA, LPP, NORDEA BANK i wiele innych.

Uczestniczył  w wielu procesach poprawiających jakość i efektywność pracy w firmach oraz w grupach projektowych, których celem była optymalizacja i poprawa efektywności funkcjonowania pracowników w segmencie redukcji stresu i kontroli emocji opartej na MBSR. Jego autorskie rozwiązania zwalczania i kontroli nadmiernego stresu w pracy, głębokiego przeciążenia  napięcia neuromięśniowego i wypalenia zawodowego są stosowane z powodzeniem w praktyce w wielu firmach w Polsce.

Grzegorz od wielu lat specjalizuje się w tworzeniu efektywnych standardów pracy dla firm, identyfikowaniu problemów związanych z psychofizjologią stresu i emocji oraz ergonomii pracy ciała i umysłu na stanowiskach biurowych. Wprowadza  z dużą skutecznością nowe praktyczne techniki w dziedzinie dysfunkcji kręgosłupa oraz układów mięśniowo-szkieletowych pod nazwą „kręgosłup w stresie dla firm”. Bierze czynny udział w wielu projektach badawczych i naukowych w zakresie doskonalenia programów rozwojowych dla firm.

Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w zakresie prowadzenia zajęć indywidualnych jak i w dużych grupach co umożliwia dobre zrozumienie potrzeb klientów w tym obszarze, oraz przygotowanie adekwatnych treningów i szkoleń opartych na konkretnej praktyce i angażujących ćwiczeniach warsztatowych.