Home » Szkolenie » E-203 Zarządzanie czasem własnym – organizacja i podnoszenie efektywności pracy

szkolenia

E-203 Zarządzanie czasem własnym – organizacja i podnoszenie efektywności pracy

Efektywność jest niewątpliwie zaletą. Chcemy mieć więcej energii i realizować więcej zadań przy mniejszym wysiłku, jednocześnie być przy tym bardziej zrelaksowanym. Dla każdego z nas ważne jest, by mieć pewność, że cokolwiek robimy w danym momencie, jest dokładnie tym, co powinniśmy robić. Mimo przytłaczającej nas liczby obowiązków, możliwe jest, abyśmy byli skuteczni w swoich działaniach, zachowując trzeźwość umysłu, poczucie kontroli nad sytuacjami, i przyjemne uczucie spokoju.

Celem głównym szkolenia jest nauczenie uczestników, w jaki sposób być maksymalnie efektywnym w swoich działaniach przy zachowaniu stanu relaksu, odprężenia i poczucia kontroli.

Uczestnicy szkolenia:

  • dowiedzą się, od czego zależy efektywność osobista i jak ją podnieść na wyższy poziom,
  • nauczą się poprawnie formułować swoje cele a potem łatwo i przyjemnie je osiągać,
  • nauczą się planować swoje działania na podstawie wartości i priorytetów,
  • poznają skuteczne metody kontrolowania i planowania bieżących spraw,
  • opracują swój osobisty sposób zwalczania odkładania spraw na później,
  • dowiedzą się, jak skutecznie wprowadzać do swojego życia nowe, pożyteczne nawyki
  • nauczą się w większym stopniu działać bezstresowo i z większą koncentracją,

Harmonogram: 17.03.2022, godz. 9:00 – 15:30 

                                18.03.2022, godz. 9:00 – 15:30

PROGRAM:

sesja 1 EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA I EFEKTYWNOŚĆ ZADANIOWA

  • Filary efektywności osobistej
  • Sposoby na zwiększanie poczucia skuteczności osobistej
  • Mentalne bariery w skutecznym zarządzaniu sobą w czasie
  • Analiza własnego czasu pracy i stylu zarządzania zadaniami
  • Firmowe bariery w organizacji w pracy i sposoby na ich niwelowanie

sesja 2 PLANOWANIE DNIA I TYGODNIA PRACY

  • 2.1. Automotywacja do realizacji celów – o sile woli i motywach
  • 2.2. Jak wyznaczać priorytety – metody
  • 2.3. Techniki reguły planowania dnia i tygodnia

sesja 3 PLANOWANIE i ZARZĄDZANIE CZASEM WE WSPÓŁPRACY Z INNYMI

  • 3.1. Komunikacja i współpraca w zespole
  • 3.2. zasady komunikacji wspierające zarządzanie zadaniami w zespole
  • 3.3. Asertywność w zarządzaniu sobą w czasie

sesja 4 O PROKRASTYNACJI

  • 4.1. Czym jest nawyk odkładania na później i dlaczego to robimy?
  • 4.2. Sposoby na prokrastynację
  • 4.3. Mój osobisty sposób na odwlekanie

sesja 5 O TWORZENIU NAWYKÓW

  • 5.1. Czym są nawyki i jak nas wspierają w życiu
  • 5.2. Mapa moich wspierających i ograniczających nawyków
  • 5.3. Jak kształtować nawyk w 30 dni?
  • 5.4. Metoda „baby steps” w tworzeniu nawyków

sesja 6 – STRES A EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA

  • 6.1. Czym jest stres i co nas stresuje?
  • 6.2. Jaki mamy wpływ na sposób odczuwania stresu i jak to wpływa na naszą efektywność?
  • 6.3. Efektywność energetyczna a realizacja celów w czasie
  • 6.4. Podsumowanie szkolenia

Szkolenie poprowadzą

Małgorzata Kamińska

Wykształcenie – absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Ukończyła także studia podyplomowe „Ocena i rozwój pracowników” w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Sopocie oraz studia podyplomowe “Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi” na WSB w Gdańsku.

Doświadczenie zawodowe: karierę zawodową rozpoczęła od pracy na stanowiskach związanych ze sprzedażą i marketingiem usług. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zarządzaniu kilkuosobowym zespołem pracowników w jednej z największych firm telekomunikacyjnych w Polsce. Ponadto jako Kierownik Sekcji Wsparcia Sprzedaży, a następnie Kierownik Sekcji Treningu zajmowała się obserwacją i organizacją  pracy podległych pracowników oraz działała na rzecz ich rozwoju osobistego i zawodowego. Pracując w największej firmie w Polsce w branży telekomunikacyjnej uczestniczyła w procesie tworzenia pierwszych Call Center o funkcji usługowo – sprzedażowej dbając o prawidłowy transfer wiedzy i rozwój umiejętności pracowników. Od 2006 roku świadczy usługi doradcze w zakresie strategicznego HR. Wspiera organizacje w tworzeniu i implementacji procesów zarządzania zasobami ludzkimi. Prowadzi szkolenia i warsztaty w tym zakresie. Od 2018 roku trener w metodologii on-line i twórca kursów i szkoleń na odległość.

Od 19 lat trener. Obecnie także coach i konsultant w biznesie w obszarze strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi oraz wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku i Gdyni (Katedra Zarządzania).

Certyfikaty – Posiada Certyfikaty Trenerskie I i II stopnia nadane przez Szkołę Specialist and Friends oraz certyfikat Szkoły Trenerów TROP. Jest certyfikowanym coachem narzędzia do profilowania zawodowego Insightfull Profiler 121IP. 

Specjalność trenerska – specjalizacją jest szeroko pojęte zarządzanie zasobami ludzkimi. Na poziomie organizacji przygotowuje I prowadzi szkolenia z rekrutacji i selekcji, adaptację pracowników, motywacji i rozwoju, oceniania pracy, tworzenia ścieżek karier. Prowadzi zajęcia głównie z menedżerami z zakresu budowania i zarządzania zespołami pracowniczymi, a także warsztaty rozwoju kompetencji osobistych, takich jak komunikacja interpersonalna, asertywność, zarządzanie sobą w czasie, kreatywność, efektywność osobista I wystąpienia publiczne. Zajmuje się także projektami rozwijającycmi kompetencje sił sprzedaży I obsługi klienta w organizacjach. Szkoli w zakresie obsłigi klienta, obsługi reklamacji, komunikacji budującej relacje. Od kwietnia 2020 roku przeszkoliła ponad 500 osób w formule on-line. Przygotowała program szkoleniowy dla menedżerów jednej z firm rentalowych w sytuacji zmiany systemu na system zdalny. Wspiera menedżerów w oragnizacji pracy zdalnej I proponuje rozwiązania wspierające ich efektywność.

Kluczowi klienci: Orange POLSKA, EMPIK, DTC, Bridgestone, ARYTON, Grupa Kiloutou, Strefa JOB, PMT, Philips Lighting Poland, Bank Spółdzielczy w Iławie, Bank Spółdzielczy w Lubawie, Agencja Rozwoju Pomorza, Centrum Przedsiębiorczości, PPHU ELEKTROHURT, „Excel” Systemy Nawigacyjne, Impel HR, Impex, Indeco Centrum, Leszczyńska Oficyna Wydawnicza, Miden, Odzieżowa Spółdzielnia Inwalidów „WARMIA”, Condohotels Management, Agencja Rozwoju Innowacji, Bialcon, Fundacja Gospodarcza Pro Europa, Invest PBB, KappAhl, Contact Center, Orange Customer Center, Polska Woda, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych, P.R.E.S.C.O., PROFARM, PTK Centertel, SGB-TRANS-LEASING Polskie Towarzystwo Leasingowe, Silny & Salamon, SKOK im. Stefczyka, TYTANIUM Rental, Work Service,  Straż Miejska w Gdańsku, Straż Miejska w Szczecinie,  Vectra , PKP CARGO,  UPS, SOKOŁÓW, HPE8, Urząd Marszałkowski w Gdańsku, Urząd Miasta w Pruszczu Gdańskim, Kiloutou Polska SA, PGNIG, Patrizia ARYTON, Allegro, Totalizator Sportowy, Xella,

Grzegorz Słaba

Doświadczony trener i coach, pedagog sportowy, wykładowca akademicki, ekspert psychofizjologii  stresu i kontroli emocji. Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu oraz Brian Tracy College International. Instruktor Hat-ha Yogi i treningów oddechowych, nauczyciel medytacji i koncentracji ZEN, systemu Mindfulness- M&BSR oraz treningu autogennego Shultza i Jacobsona.

Współtwórca pierwszego w Polsce systemu kontroli emocji i redukcji stresu M&BSR -Mind & Body Stress Reduction – pod kątem pracy z ciałem, psychologią mentalną i treningiem autogennym, bazującym na doświadczeniach i odkryciach naukowych systemów takich jak : YOGA, MINDFULLNES, ZEN, ROLFING oraz systemu redukcji napięcia powięziowego TRE- Trauma Release Exercises.

Przez ostatnie 20 lat realizował projekty szkoleniowe i doradcze dla wielu krajowych i międzynarodowych firm takich jak: IKEA, BRW, KGHM, VOLKSWAGEN GROUP, BNP PARIBAS, AMERICAN EXPRESS, DINERS CLUB, INNOGY, PFLEIDERER, BOSH-SIEMENS, ORIFLAME, DR.OETKER, ABB, CEWE, ŻYWIEC, BWI POLAND, PWPW, TZMO, KIMBALL, JOHNSON CONTROLS, BWI, DNV, RABEN, VECTRA, LPP, NORDEA BANK i wiele innych.

Uczestniczył  w wielu procesach poprawiających jakość i efektywność pracy w firmach oraz w grupach projektowych, których celem była optymalizacja i poprawa efektywności funkcjonowania pracowników w segmencie redukcji stresu i kontroli emocji opartej na MBSR. Jego autorskie rozwiązania zwalczania i kontroli nadmiernego stresu w pracy, głębokiego przeciążenia  napięcia neuromięśniowego i wypalenia zawodowego są stosowane z powodzeniem w praktyce w wielu firmach w Polsce.

Grzegorz od wielu lat specjalizuje się w tworzeniu efektywnych standardów pracy dla firm, identyfikowaniu problemów związanych z psychofizjologią stresu i emocji oraz ergonomii pracy ciała i umysłu na stanowiskach biurowych. Wprowadza  z dużą skutecznością nowe praktyczne techniki w dziedzinie dysfunkcji kręgosłupa oraz układów mięśniowo-szkieletowych pod nazwą „kręgosłup w stresie dla firm”. Bierze czynny udział w wielu projektach badawczych i naukowych w zakresie doskonalenia programów rozwojowych dla firm.

Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w zakresie prowadzenia zajęć indywidualnych jak i w dużych grupach co umożliwia dobre zrozumienie potrzeb klientów w tym obszarze, oraz przygotowanie adekwatnych treningów i szkoleń opartych na konkretnej praktyce i angażujących ćwiczeniach warsztatowych.